torek, 29. oktober 2013

Pomembna je tudi "predzgodovina" odnosov

Izjemno pomembna so osebna srečanja – Skrbne priprave Neformalna druženja so zelo koristna – Simpatija imaodločilno vlogo. Če želimo uspeti, moramo znati komunicirati. To včasih ni najbolj enostavno, saj moramo upoštevati celo vrsto dejavnikov, se nenehno prilagajati, izpopolnjevati … Vsakdo ima svoj slog komuniciranja. Zato smo nekaj ljudi iz različnih panog povprašali o njihovem poslovnem komuniciranju, osebnem slogu, prvih vtisih, metodah in pripomočkih, ki jih uporabljajo …
Danica Purg, direktorica, IEDC – Poslovna šola Bled: Komuniciranje je pomembna menedžerska spretnost, ki jo pridobiš predvsem z izkušnjami. Jetudi predpogoj, da iz menedžerja postaneš voditelj. Navadno govorimo o štirih pomembnih sklopih znanja, spretnosti ter lastnosti za uspešen menedžment. V prvi fazi, na najnižji ravni menedžmenta, zadostuje znanje z različnih področij (marketing, finance, računovodstvo …) in njihova medsebojna povezanost. Ko pa postanemo odgovorni še za vsaj enega človeka, postanejo zelo pomembne spretnosti komuniciranje, pogajanje, vodenje timov, menedžment časa … Sledi poznavanje industrijske veje, v kateri delamo, in razvojnih smernic v svetu in doma; osebne lastnosti menedžerja in menedžerke, kot so na primer energija, smisel za razumevanje delov in celote, moralna drža in podobno, so prav tako ključnega pomena. Za sklepanje poslov so vsekakor potrebne priprave. Koliko časa ti vzamejo, je odvisno od tega, kdo je tvoj partner. V Sloveniji je na primer poleg podrobnega poznavanja partnerja pomemben psihološki faktor, če pa razpravljamo o partnerstvih v tujini in če imamo v mislih Slovenijo, lahko rečem, da je zelo pomembna »predzgodovina« odnosov. Vračanje zaupanja vzame zelo veliko časa in zahteva zelo oseben način komuniciranja. Pri podjetjih iz drugih kulturnih okolij se moramo za sklepanje poslov zelo temeljito pripraviti. Ker je v zadnjem času zaradi globalizacije veliko več podjetij, ki iščejo partnerje, je ta proces še bolj zahteven. V našem primeru, ko gre za mednarodno poslovno šolo, je še pomembneje komunicirati s svojim okoljem kot pa s »konkurenco«. Pomembno je, da ljudje razumejo, s čim se ukvarjaš, zakaj je pomembno za Slovenijo, da ima tako mednarodno šolo, zakaj potrebuješ prvorazredne prostore, sodobno tehnologijo … Seveda je prvi vtis zelo pomemben. Toda kje se ta začne? Pri kakovosti spletne strani, v prvem pismu (polnem napak), telefonskem pogovoru … Vsaka podrobnost šteje. Vsako prvo srečanje je dokaj formalno, toda vseeno je od nas odvisno, kako prisrčno bo postalo. O sebilahko rečem, da imam zelo oseben način komuniciranja. Najprej se potrudim, da lahko opravim pogovor brez prevajalcev. Veliko dam na osebna srečanja. Če je treba, se peljem deset ur z letalom za eno samo uro srečanja, ki je pomembno. Na leto imam približno 150 srečanj in kosil s partnerji in potencialnimi partnerji.

Ni komentarjev:

Objavite komentar